Aanmelden

Wij raden aan onderstaande tekst eerst te lezen voordat u naar het registratieformulier gaat. De volgende punten helpen namelijk bij het juist invullen van het formulier:

Klik hier om naar het registratieformulier te gaan.

 

Wat gebeurt er na de registratie?

Wij ontvangen bericht dat u zich heeft ingeschreven. Zodra we u kunnen uitnodigen (zie wachttijd) wordt u gebeld door het secretariaat om een afspraak in te plannen. U ontvangt dan per mail een bevestiging van de afspraak met extra informatie over het verdere verloop.

Vragen?

Mocht u een vraag hebben of er niet uit komen, neem dan contact op met ons secretariaat. Deze is beschikbaar op dinsdag en woensdag van 9.00 – 15.00. Op andere dagen adviseren we een voicemail in te spreken. Deze worden op werkdagen beluisterd.

U kunt zich hier aanmelden voor contactinformatie.

Wachttijd

Wij streven naar zo kort mogelijke wachttijden.

  • Aanmeldwachttijd: dit is de wachttijd vanaf het moment dat u contact met ons opneemt voor een afspraak en de datum dat er een intakegesprek plaatsvindt. 
  • Behandelingswachttijd: dit is de wachttijd vanaf het moment van de intake tot aan de start van de behandeling. In de regel kunt u binnen vier weken starten met de behandeling binnen de Basis GGZ, mede afhankelijk van uw beschikbaarheid.
  • Bij volwassenen is er binnen de Specialistische GGZ momenteel een aanmeldstop.
  • Bij volwassenen is er binnen de Basis GGZ momenteel een wachttijd van ongeveer 5 tot 8 weken.

In het nieuwe jaar 2024 zijn er veel aanmeldingen; hierdoor zou de wachttijd iets langer kunnen duren dan hierboven vermeld.

Deze informatie is voor het laatst geactualiseerd op 23-02-2024

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd met ons contact opnemen of uw zorgverzekeraar vragen om wachttijdbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen vier weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en de behandeling binnen tien weken vanaf de intake wordt gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Informatie voor verwijzers

Cliënten worden in het algemeen door de huisarts naar ons verwezen. Maar ook voor andere verwijzers geldt de volgende informatie.
Het is mogelijk om vooroverleg te hebben betreffende de doorverwijzing. U kunt het beste hiervoor contact opnemen met het secretariaat en een belafspraak plannen of terugbelverzoek aan te vragen. Bij afwezigheid kunt u telefonisch een boodschap inspreken, dan nemen wij contact met u op. U kunt uiteraard ook mailen: irt@rationeletherapie.nl.
Dit geldt ook voor tussentijdse overlegmomenten.

Na het intakegesprek vindt er altijd intern overleg plaats met betrekking tot de diagnose en indicatie. Ook wordt dan bepaald wie de behandelaar is. 

Aan het einde van de behandeling wordt een verslag opgesteld en (met instemming van de cliënt) per post of beveiligde mail verzonden naar de verwijzer. Indien u behoefte heeft aan tussentijdse informatie over de behandeling dan kunt u dit aangeven, bijvoorbeeld op de verwijsbrief. 

Welkom bij onze praktijk.|||Wij helpen je graag.